Un ecou artistic al Cercului de Tradiție și Modernitate al MNCR
Taina
Ulei pe pânză, 60 x 80 cm
O reprezentare a unei case tradiționale și a unui personaj feminin îmbrăcat în haine populare românești. Întreaga lucrarea are ca scop reflectarea calmului și a liniștii după o zi de muncă grea, personajul static meditând sau rugându-se în taină.
Vezi în detaliuO reprezentare a unei case tradiționale și a unui personaj feminin îmbrăcat în haine populare românești. Întreaga lucrarea are ca scop reflectarea calmului și a liniștii după o zi de muncă grea, personajul static meditând sau rugându-se în taină.
Ana-Maria Moldovan
absolventă a Universității Naționale de Arte George Enescu din Iași, secția Pictură, s-a născut la Sighișoara și a crescut în Sfântu-Gheorghe. Se poate spune că mare parte din copilăria ei se leagă și de sediul central al MNCR, întrucât ani la rând, începând cu vârsta de 6 ani, a luat parte la activitățile Cercului de Tradiție și Modernitate al muzeului. Astfel o parte a formării ei culturale se leagă și de MNCR.
În mediul academic al UNAGE Iași a aprofundat fenomenul artistic din punct de vedere practic și teoretic, conturându-și treptat un stil propriu.
Tânăra artistă spune că interesele ei artistice sunt centrate pe simbolistică (semiotică, hermeneutică), mitologie și folclor. Ea tratează în mai multe lucrări teme legate de folclorul românesc sau de folclor universal îmbinat cu folclor românesc, în mod figurativ, uneori la limita dintre figurativ și abstract, unele lucrări fiind în totalitate abstracte. Cromatica e de multe ori rece sau merge către contraste puternice. Lucrările ei emană stări contradictorii, apăsătoare, încărcate de meditație sau anxietate.
Hyakume
Hyakume este o ființă din folclorul japonez acoperită din cap până în picioare cu nenumărați ochi intermitenți de culoare galbenă, sub acei ochi aflându-se trupul creaturii, având dimensiunea aproximativă uni bărbat. Conform legendelor, aceste ființe locuiesc în vechile temple, păzindu-le de intruși sau hoți în timpul nopții.
Refugiu
O lucrare simbolică, realizată într-o manieră simplă, monocromă. Măicuțele reprezintă un element principal al lucrării, acestea fiind în număr de 4 ( număr divin, perfect și par), cele din centru fiind astfel plasate încât să definească zona de aur a lucrării, alături de cei doi căței paraleli cu ele. Nu doar măicuțele au o conotație spirituală, ci și cățeii. În mitologie aceștia au fost considerați călăuze ale sufletelor spre lumea de dincolo. De asemenea, aceștia păzeau porțile sacre. Astfel, întreaga lucrare este un simbol al portalului dintre cele doua lumi: cea pământească și cea spirituală.